Sök fridens väg

Texter som jag känner för att skriva

Sök fridens väg

Inläggav Gunilla 28 feb 2016 17:52

Sök fridens väg, detta var ord som kom till mig i en dröm, vaknade och drömde på nytt med samma budskap.
Har aldrig hört talas om fridens väg förrän jag drömde om detta, blev nyfiken och sökte på Internet.
Kunde inte riktigt förstå när jag läste om det första gången, idag fick jag förklaringen som kändes bra.

Det är fantastiskt på så många olika sätt vi kan få till oss olika gåvor i vår egen andliga utveckling.
När detta sker för min egen del förstår jag hur viktigt det är att fullfölja sin egen livsväg.
Vi kan hjälpa många att komma vidare på sin egen livsväg, det är den egna viljan som avgör om vi fortsätter.

Många vill så gärna komma förbi de svårigheter och motgångar som ofta kommer fram på olika sätt.
Detta är en del av den egna livsvägen, det har med den egna utvecklingen att göra för att finna inre frid.
Våra egna känslor är det viktigaste för att finna vår egen lycka, den finns alltid i vårt eget inre.

Allt det som finns utanför oss, har ingen betydelse för vårt eget inre liv, vårt inre ljus visar oss vägen.
Alla får inte uppleva det som någon annan gjort, beroende på att vi alla är unika vi behöver finna vårt eget liv.
När vi börjar söka i vårt inre, upplever vi en fantastisk värld fylld av mycket intressanta upplevelser.

För många kan detta vara som fantasi, det är precis som det är, en fantasivärld, som är vår egen.
När vi upplever denna inre värld, färdas vi ofta till olika platser som har betydelse för vår egen utveckling.
Denna inre värld är något som vi behöver möta för att förstå vem och vad vi är för något här på jorden.

Vi är alla en del av ett pussel där vi passar in på olika platser, vi har olika förmågor, för att komma vidare.
Vi har alla vår egen kunskap för att vi ska få en möjlighet, förstå vår egen livsväg och utveckling.
Vi behöver bara förlita oss till vårt eget inre, lyssna på våra känslor släppa tankarna och följa med på resan.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Gunillas Egna Texter