Det finns så mycket

Texter som jag känner för att skriva

Det finns så mycket

Inläggav Gunilla 25 maj 2015 09:56

Det finns så mycket som för oss ut på villovägar, fast vi kanske inte själva förstår det.
Efter en tid börjar vårt eget liv göra sig påmint genom något som sker och vi upplever.
Allt vi får vara med om, har en betydelse i vårt eget liv, det gäller att finna vad.

Den andliga vägen som vi alla går här i livet, visar oss olika möjligheter på vår väg.
Vi känner om det stämmer med vårt eget inre, det ger oss den lycka, vi känner.
Den lycka som vi tänker oss, är inte alltid överensstämmande med den lycka vi känner.

Det är invant att tänka och inte känna, när vi är små känner vi mer än tänker.
När vi lär oss som äldre att låta våra känslor förmedla vår kunskap, finner vi vår sanning.
Sanningen i vårt eget liv, bär vi med oss från det vi föds, vi behöver finna vår egen sanning.

Livet låter oss uppleva mycket, negativt som positivt, kan vi finna kunskap i allt, känner vi.
Lärde mig för många år sedan att alla känslor är viktiga, detta är för att förstå, mitt liv.
Kunskap och visdom finns inom oss alla, vi har en enorm kunskapsbank i vårt eget inre.

Livet är underbart att leva när vägen till det egna inre är funnit, det finns mycket att ta del av.
Vi är en del av hela universum, med det bär vi med oss allt det som vi är i vårt eget liv.
Vi väljer om vi vill ha kvar allt eller lämna ifårn oss en del, allt vi lämnar ger en ny plats.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Gunillas Egna Texter