Kropp och Själ

Texter som jag känner för att skriva

Kropp och Själ

Inläggav Gunilla 14 mar 2014 11:55

Kropp och själ hör ihop, igår hörde jag detta på radion, för mig har det varit en viktig del i min utveckling.
Det som nämndes i programmet var att nu börjar det forskas om kropp och själ, i samband med sjukdom.
För mig känns detta som en naturlig del av den jag är, kanske många sjukdomssymtom kommer att förändras.

Det kommer kanske att hjälpa många människor, förstå lite av allt det som ansetts vara sjukdomssymtom.
Mycket av det vår kropp och själ vill visa oss, handlar mycket om hur vi mår i vårt inre, vår egen helhet.
Det är inte alltid enkelt för sjukvården att sätta sig in i detta vid ett besök, vi behöver själva förstå vårt inre.

Många vill kanske inte söka i sitt inre eller lära känna sig själv och då blir det för mycket för kropp och själ.
Kunskapen som finns i vårt eget inre kan tala om mycket för oss om vem vi är, varför vi reagerar som vi gör.
Många vill inte låta sin egen sanning och verklighet komma fram i ljuset, då kommer ofta olika symtom.

Utvecklingen går framåt, att kropp och själ hör ihop, kommer att bli en fantastiskt nyhet inom vården.
Det kan bli enklare att hjälpa de människor som söker vård, förhoppningsvis försvinner mycket läkemedel.
Vi får kanske mer tillgång till vitaminer och mineraler som vår kropp behöver för att fungera väl.

Idag är jorden utarmad, vilket innebär att många näringsämnen är borta ur den mat vi äter, som vi behöver.
Mycket av olika sjukdomssymtom som människor har, kan bero på olika brister av vitaminer och mineraler.
Det är ett område som inte är lika utforskat som olika läkemedel, kanske det blir bättre i framtiden.

Lev i ljuset
Gunilla
Gunilla

Återgå till Gunillas Egna Texter