Ett barndomsminne

Texter som jag känner för att skriva

Ett barndomsminne

Inläggav Gunilla 28 apr 2013 14:10

Ett barndomsminne kom till mig idag när jag tittade på tv, de bakade kokostoppar.
Kunde känna doften och känna smaken, från de kokostoppar som mamma brukade baka, ofta till jul.
Kände den glädjen som jag då upplevde, när vi fick vänta tills att kokostopparna skulle bli färdiga.

Det finns många fina barndomsminnen som följer med oss genom livet, det är något litet som sker, så väcks våra barndomsminnen till liv igen.
Den tiden när vi var barn präglas av många olika minnen, det är en viktig del i vår egen andliga utveckling.
Vi har präglats mycket av det som vi upplevde som barn, det kan vara olika känslor som vi behöver förstå.

Har själv gått igenom mycket av det som jag har upplevt, negativt som positivt, barn upplever som ett barn.
Som äldre har jag fått möjlighet att lära mig förstå, hur jag kunde uppleva det negativa och det positiva.
Det handlade mycket om hur jag själv har utvecklats, under min tid som barn, tills jag vågade släppa taget.

Barndomstiden är en del av den väg som jag har gått, för att finna min egen väg, här i detta livet.
Själv har jag alltid velat pröva olika saker, för att försöka finna något som har stämt för mig och mitt liv.
Så när detta barndomsminnen kom till mig idag, förstod jag vilken fantastisk barndom jag verkligen har haft.

Kärlek ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Gunillas Egna Texter