Två vita energier

Guider, änglar och ärkeänglar

Två vita energier

Inläggav Gunilla 04 jul 2007 11:01

Har nu i några dagar haft två vita energier hos mig, den ena finns på vänster sida och den andra på höger sida.
Själv uppfattar jag det som andar men är inte helt säker.
Dessa energier förflyttar sig hela tiden framför mig och mot mitten.
När jag försöker få fram vad det är, hände följande.
Det kommer en 5 cm bred vit stråle ovanfrån kronchakrat genom kroppen och ner i jorden.
Efter kom orden det är din helige ande.
Du kommer att utvecklas inom ett nytt område.
Finns det någon som ev kan förklara vad detta är?

Kärlek, ljus och frid.

Gunilla
Gunilla

Re: Två vita energier

Inläggav Levande 04 jul 2007 11:35

Oj Gunilla!

Jag känner att dessa två vita energier är din helige ande och att de nu ska till att förenas så att din dualitet blir ett, allt är ett. Och ditt nya område att utforska eller att vara i är just det att vara ett, komplett liksom. De två energierna är framför dig och vill förenas, därav det du ser. Den helige ande är ju bara en/ett och det är dags för dig att nu förena det som varit åtskilt i tusentals år. Jag kan tro att det kommer bli en rejäl energihöjning i dig som kommer att uttryckas i mer energi men samtidigt en förvirring i ditt inre, en omvärdering. Det kommer att ta ett tag, för det är inte alltid lätt att justera in sig på en ny nivå. Mycket i dig och omkring dig händer då. Så det är bra att du har tillgång till dina övningar i djupandning och det vita ljuset, för jag tror att du behöver be om det för att få en mjukare överföring.

Åh, vad jag glädjs åt din utveckling Gunilla, jag ler med hela min själ.

I kärlek/Eva
I kärlek/Eva
Levande

Inläggav lenmor 04 jul 2007 17:05

Oj Gunilla, det låter underbart. Vad du måste ha kommit långt i din andliga utveckling. Jag håller just nu på att läsa en bok om kanalisering. Försöker lära mig att kanalisera och komma i kontakt med min guide. (Jag fick hans namn för ett par tre år sedan och hans bild som jag har målat men sen har jag inte lyckats få något mer tydligt budskap) Det är jättesvårt och jag kämpar som bara den för att slappna av och fokusera. Jag har varit med om en fantastisk UKU och en massa annat i sömnen men nu vill jag få kontakt genom kanalisering också... jag vill.... vill... vill.
Kanske vill jag för mycket... eller är för ivrig. Det är i alla fall underbart att läsa det du får genom kanalisering och det som händer dig.
Kram
Lena
lenmor

Inläggav Levande 04 jul 2007 20:18

Lenmor

Försök bara att vara i nuet och tänk att det som kommer till dig kommer till dig, när det är dax. När man vill för mycket så blir det en blockering och då är det svårt att känna in och veta vad som är på riktigt. Så försök att slå bort det att du så gärna vill...knepigt, jag vet...ler...men det är så det funkar med andevärlden...ler igen.
Lycka till min vän.

I kärlek/Eva
I kärlek/Eva
Levande

Inläggav lenmor 04 jul 2007 20:59

Tack snälla Eva!
Nu ska jag fokusera på att lära mig att koppla av och meditera. Inte vara så hysteriskt angelägen om kontakt. Jag har redan haft en kristallklar kontakt, där jag både hörde en röst, såg namnet framför mig och sedan målade av min guide (tror jag) och jag vill så gärna ha den här kontakten igen. (Har skrivit om den här händelsen i en annan tråd här)

Jag la den här händelsen på is i några år, tills jag blev allvarligt sjuk i höstas och Universum påkallade min uppmärksamhet och jag hann i tid och blev frisk igen. Trots alla fantastiska upplevelser som jag har varit med om sedan jag var 14 år så har jag inte brytt mig särskilt mycket om min andliga utveckling.

Nu är jag 54 år och tack vare att jag blev sjuk och hamnade i en livskris så kom jag in på andlig.se och där fick jag precis vad jag behövde för att klara av min kris. Fick kontakt med Gud och mina andliga ledare för det stöd och det lugn som jag behövde för att klara av operation, ångest över utgången med mera.

Jag får den ena Aha-upplevesen efter den andra genom dig, Gunilla och några till som jag lärt känna från andlig.se. Så du har helt rätt, allt jag behöver ramlar på mig när jag behöver det.
Jag ska försöka lugna mig (lite i alla fall) så får vi se hur det går.
Kram
Lena
lenmor

Inläggav Gunilla 04 jul 2007 21:33

Eva om du visste vad som hänt idag!
Efter att jag läst ditt svar så var det precis som jag kunde se dessa energier förenas.
Har ju tidigare haft kontakt med min helige ande men inte på detta sättet.
Det känns precis som själen är bortkopplad och det känns förvirrande i mitt inre som du skriver.
Har försökt att titta lite på vad som finns och det blev som en film som rullades upp från olika tidsepoker på något sätt, så jag ska återkomma med detta.
Men nu finns fokus i mitten och jag har blivit ett med de två energierna.

Tack Eva för att du hjälper mig!

Din vän/Gunilla
Gunilla

Inläggav Gunilla 04 jul 2007 21:46

Lena säger ungefär som Eva att låt det komma till dig för det går inte att forcera.
Något som jag har känt som stämt bäst för mig är att jag har inte kanaliserat utan försökt att söka i mitt inre istället.
För det är i vårt inre som svaren finns och genom meditation och djupandning brukar vi få kontakt när vi är mottagliga och inte stressade.
Det är ju meningen att vi ska känna att vi kan ta emot de budskap som vi får till oss.
Sedan istället för att säga jag vill.
Ändra orden till jag är, eller jag har för då intalar du dig själv att du är eller att du har något.

Din vän/Gunilla
Gunilla

Inläggav LynxRex 11 jul 2007 11:14

Hejsan Gunilla!
Du har alldeles rätt i vad du säger, om hur man ska ställa frågan!

Som vanligt är dina ord välfylda och exakta, så ingen kompletering behövs, läs dem själv och bergrunda *L*
*Kram* på dej vännen!

Ljus, värme och frid/LynxRex
LynxRex

Inläggav LynxRex 11 jul 2007 11:45

Jag får mina energier genom att vara! När jag vandrar, tyst tillsammans, med Katten, eller Fågeln som sitter i Trädet, Energin strömmar till mej vid stenen jag sitter på eller Berget jag står på, eller av Himmelen som Lyser, Solens strålar, ja kraften fins över allt. Kraften talar till mej, genom mitt innre, jag kan lyssna i mitt Hjärta vad som sägs. En varning , från mitt innre, jag slutar andas, det tyssnar.

Det är bara jag och dom !

Er vän LynxRez
LynxRex

Inläggav Gunilla 12 jul 2007 11:35

LynxRex Tack för ditt svar!

Läser och tar till mig det du skriver.
Som du skriver den bästa energin får jag också genom allt som kommer till mig i mitt inre.
Det är där som jag finner det som berikar mitt liv.

Din vän/Gunilla
Gunilla

Återgå till Andar och Andeväsen