Varmt Tack

Egna berättelser, upplevelser, etc

Varmt Tack

Inläggav Gunilla 03 mar 2014 11:18

Varmt Tack till alla er som delat med sig av sin egen kunskap om tillsatser i läkemedel och kosttillskott.
Igår började jag söka om olika tillsatser och fann då varför en del läkemedel och tillskott kanske inte fungerar.
Det handlar om vår kropp som inte kan tillgodogöra sig de olika ämnen som vi så väl behöver för att må bra.

Detsamma gäller mycket av alla de olika hud och hårprodukter som finns till för oss, vi kan bli sjuka av dem.
Det förvånar mig mycket när det finns forskning, att inte tillsatserna är kontrollerade, det påverkar upptaget.
Många har skrivit mycket enkelt om detta på sina egna sidor, för mig blev det till mycket stor hjälp igår.

Många människor går omkring och känner sig dåliga, förstår inte vad det är, kanske ett tillsatsämnen påverkar.
Det kanske inte märks mycket i början vid användandet av ett, läkemedel, kosttillskott, hud och hårprodukt.
Vid längre användande kommer det kanske olika symtom, som allergier och olika sjukdomssymtom.

Lyssna till ditt eget inre, behöver du verkligen det som du köper eller är det något annat som påverkar dig.
Vi behöver det som vi själva känner om vi är ärliga mot oss själva, vår egen sanning bär vi alltid med oss i livet.
Vi behöver inte ta till oss alla goda råd som vi får, om vi känner att det inte stämmer för oss själva.

Lev i ljuset
Gunilla
Gunilla

Återgå till Övrigt