Den Enkelhet

Egna berättelser, upplevelser, etc

Den Enkelhet

Inläggav Gunilla 28 dec 2012 12:27

Den enkelhet som finns inom oss alla, gör livet enkelt att leva och få vara oss själva.
Vi fördärvar ofta för oss själva, genom att ta till oss information som vi inte har någon nytta av.
Kunde vi lära oss att själva känna efter i vårt inre, vem vi är i kropp och själ, skulle vi finna det enkla.

Detta år som nu snart är slut, har för min egen del inneburit mycket nytt i min egen andliga utveckling.
Den andliga utveckling jag hittills har upplevt har varit på många olika vägar, nu börjar en ny rak väg ta form.
Genom många möten som jag har haft under året som gått, har jag fått uppleva mycket nytt som öppnat sig.

Den andliga utvecklingen som sker i varje människa, är alltid till det bättre, det gäller att våga tro.
Vi har alla så mycket kunskap och visdom med oss i kropp och själ, vi har vårt inre barn med oss, vår DNA.
Om vi kunde ta med oss detta genom livet kunde vi få mer förståelse för det som sker i vårt eget liv.

Allt som finns till för oss, är inte alltid till hjälp för varje människa, vi behöver finna vår egen kunskap.
Det är genom att våga vara sig själv, som vi kan uppnå det enkla i livet och må bra i kropp och själ.
Vi är inte alla lika i vår DNA, med det följer att vi behöver utveckla oss själva som den vi är, för att förstå.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Övrigt