Budskap och släktforskning

Egna berättelser, upplevelser, etc

Budskap och släktforskning

Inläggav Gunilla 30 jan 2012 14:57

Budskap och släktforskning, är något som har givit mig många fantastiska upplevelser den senaste tiden.
De budskap som kommer till mig, gör att jag känner enorm ödmjukhet och tacksamhet för tidigare liv.
Det är en underbar känsla som infinner sig hos mig och jag förstår hur enkelt vårt liv är idag, mot förr.

Den verkliga historia som möter mig, inte enbart från egen släkt, utan från många olika familjer på vägen.
Det är fantastiskt hur vi har blivit förberedda från våra förfäder, för att befinna oss där vi är idag.
Många förstår nog inte hur svårt livet har varit för många och vilken skillnad det har funnits i vårt land.

Det är fantastiskt att få budskap och följa en ny väg, där jag kan ta del av det liv som berikar mig på min egen väg.
Det jag har med mig i min egen själ, mina tidigare liv, skiljer sig mycket från de budskap som jag får uppleva.
För mig har detta en betydelse på den väg jag går i mitt andliga liv, var det för mig vet jag inte idag.

Önskar att alla ville försöka förstå de som har något att berätta om den tid som varit förr som är vår egen historia.
Vi har alla en bakgrund som gör att vi befinner oss där vi är, hur vi är, vårt liv, vårt arv från vår släkt.
Livet har sett olika ut för oss alla, Sverige har sett olika ut på olika platser, olika förutsättningar har funnits.

Vi förstår nog inte hur hårt våra förfäder fick arbeta för att föra Sverige framåt, föra ett liv vidare.
Kunde vi lära oss att inte ta allt för givet, förstå hur en medmänniska kan känna, acceptera alla för den de är.
Skulle vi få tillbaka lite av det våra förfäder arbetade för, vi skulle känna tacksamhet för det vi får uppleva och vara med om idag.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Övrigt