Metafysik

Andlig och personlig utveckling

Metafysik

Inläggav Gunilla 21 jul 2013 19:38

Nu börjar nya vägar öppna sig i min andliga utveckling, efter många år har jag äntligen kommit till det som handlar om metafysik.
Här får jag nu möjlighet att komma många hundra år bakåt i tiden och börjar ana hur lite jag egentligen har förstått.
Det som nu visar sig för mig handlar om en kunskap och visdom som är mycket gammal, idag har många tagit till sig detta för sin egen del.

Ibland kan det vara svårt att förstå den egna andligheten beroende på vilken egen kunskap vi bär med oss i det här livet.
För min egen del är jag tacksam för den långa väg jag har gått, nu börjar ett nytt intresse ta sin början.
Själv har jag inte varit mottaglig tidigare för det som nu börjar öppna sig i mitt inre.

Har under min egen andliga utveckling, ändrat uppfattning, många gånger om vem jag är.
Nu börjar jag förstå det som jag tidigare har funderat över, jag upplever mig själv på ett nytt sätt, där jag förstår mina olika upplevelser.
De som varit föregångare till oss inom metafysik, kan med dagens förklaringar inte haft det så lätt.

Under olika århundranden har det funnits olika tolkningar, för mig är metafysik ett nytt område, med min egen tolkning.
Det finns mycket bakåt i tiden som kan ha gjort det omöjligt för människor att våga utveckla sitt eget inre.
Idag får vi vara tacksamma att vi får möjlighet att utveckla oss som vi kan göra.

Vi har alla olika förutsättningar, vi behöver finna oss själva för att må bra i kropp och själ.
Det som för mig nu har blivit tydligare, är att jag har funnit varför jag har valt att komma till den familj jag har valt att växa upp i.
Det finns något gemensamt och det handlar om den inre styrkan och kärleken.

Allt har inte varit en dans på rosor, men det har givit mig en frihet att få leva mitt liv.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Andlighet