Andlighet- Söker likasinnade

Andlig och personlig utveckling

Andlighet- Söker likasinnade

Inläggav Fifo 01 nov 2011 23:13

Hejsan alla ni fantastiska.

Jag skapar en ny tråd i detta fina forum då jag inte vet vart jag annars ska vända mig. Jag behöver skapa kontakt med likasinnade, få ett givande utbyte av tankar och idéer om andlighet, livet och alla existentiella frågor som hör där till.

För att skapa ett förtroende så kan jag börja med att presentera mig:
Jag heter Fifo, är en ung kvinna och har precis påbörjat mitt 20:e år men känner att jag är så mycket äldre i själen. Brukar se det som att det finns två delar av mig, ett yngre naivare jag (min hjärna och kropp) och ett äldre och visare jag (min själ och alla cellminnen). Jag lägger tarot sedan några år tillbaka och har det senaste året tagit längre kurser och workshops för att utveckla fler sidor av min andlighet, det har fört med sig att jag numera kanaliserar budskap så ofta jag får möjlighet. Känner mig nöjd med hur långt jag har kommit i min personliga utveckling.

Men jag känner mig så ensam och utanför samhället när det inte finns själar i min omgivning som har samma insikt om livet. Jag känner mig alltid tom på energi när jag umgås med mina vänner eftersom att vi inte förstår varandra på djupet. Nu vill jag skapa ett nytt nätvärk av vänner som jag kan växa ihop med genom tankeutbyten.

Hoppas att just du känner likadant.

Med ljus och värme, Fifo
Fifo

Re: Andlighet- Söker likasinnade

Inläggav Gunilla 05 nov 2011 15:04

Fifo skrev:
Hejsan alla ni fantastiska.

Jag skapar en ny tråd i detta fina forum då jag inte vet vart jag annars ska vända mig. Jag behöver skapa kontakt med likasinnade, få ett givande utbyte av tankar och idéer om andlighet, livet och alla existentiella frågor som hör där till.

För att skapa ett förtroende så kan jag börja med att presentera mig:
Jag heter Fifo, är en ung kvinna och har precis påbörjat mitt 20:e år men känner att jag är så mycket äldre i själen. Brukar se det som att det finns två delar av mig, ett yngre naivare jag (min hjärna och kropp) och ett äldre och visare jag (min själ och alla cellminnen). Jag lägger tarot sedan några år tillbaka och har det senaste året tagit längre kurser och workshops för att utveckla fler sidor av min andlighet, det har fört med sig att jag numera kanaliserar budskap så ofta jag får möjlighet. Känner mig nöjd med hur långt jag har kommit i min personliga utveckling.

Men jag känner mig så ensam och utanför samhället när det inte finns själar i min omgivning som har samma insikt om livet. Jag känner mig alltid tom på energi när jag umgås med mina vänner eftersom att vi inte förstår varandra på djupet. Nu vill jag skapa ett nytt nätvärk av vänner som jag kan växa ihop med genom tankeutbyten.

Hoppas att just du känner likadant.

Med ljus och värme, Fifo

Tack Fifo för din nya tråd, det är ett stort intressant område för alla dem som söker sin egen andlighet.
Det finns många som är unga och upplever att de har en gammal själ, med mycket kunskap och visdom.
Då sker precis detta du skriver att det finns två delar av dig, din kropp och dina tankar är ofta det du upplever i detta livet.
Kanalisera budskap är en fantastisk gåva, som kan föra dig långt på den väg du har börjat gå.

Det blir ofta som du skriver att man kan känna sig utanför i samhället beroende på den kunskap som man själv har.
Den andliga utvecklingen är individuell, det krävs mycket tålamod och tacksamhet för att orka med det.
Du har fått det som en gåva att förmedla den kunskap och visdom du har, önskar att du får kontakt med likasinnade.
Alla har inte den förmågan som du har att förmedla det i skrift, vi är alla lärare och elever för varandra.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Andlighet