Andlighet betyder det

Andlig och personlig utveckling

Andlighet betyder det

Inläggav Gunilla 08 okt 2016 10:30

Andlighet betyder det att du är religiös, denna frågan får jag ofta, för mig är svaret nej.
Svaret är nej, beroende på att jag inte är religiös på det sätt som jag lärde mig som barn.
Vet att jag ofta som barn funderade på det som stod i bibeln, för mig var allt mycket större.

När jag började min egen andliga utveckling var det när jag kunde släppa min inlärda uppfattning om religion.
I början var det Gud och Jesus som fanns med i mina böner, nu har jag fått uppleva en annan andlighet.
För mig känns det bra att förmedla denna text, det kanske ger en del människor svar på sina frågor.

Sökandet i det egna inre visar oss den mysticism som vi hela tiden lever med i vår värld, vi är unika.
Ofta hör och läser jag om hur vi ska leva och vara, många känner sig fångade i sin egen kropp beroende på detta.
Om alla kunde tillåta sig att vara den de är, samt låta andra få vara den de är, skulle vi få mer nöjda människor.

Ju mer vi lär känna oss själva, större förståelse får vi för våra medmänniskor, vi har alla en egen väg att gå.
Den väg vi väljer att gå för med sig olika uppgifter, det är bara vi själva som kan hjälpa oss vidare.
Det finns många som med sin kunskap kan hjälpa oss, men det är vi själva som gör valet om vi vill göra det.

I det inre livet, finns den sanning som är vår egen, vi kan ljuga för oss själva, men vi kan inte fly.
Livet kommer ofta ifatt oss, då kanske vi blir besvikna om vi inte har lyssnat till vår egen inre röst, vår själ.
Det som hela tiden ger oss vår egen intuition, är det som vi behöver för tillfället, vi behöver lyssna.

Kärlek, ljus och frid
Gunilla
Gunilla

Återgå till Andlighet